Biżuteria do wody a budowanie relacji z klientem
/
/
Biżuteria do wody a budowanie relacji z klientem

Biżuteria do wody a budowanie relacji z klientem

Relacje z klientem – dlaczego takie ważne?

Cały biznes budują ludzie. To sieć najróżniejszych kontaktów. Na końcu ogniwa znajdują się zawsze finalni odbiorcy naszych produktów. Każda sprzedaż wymaga dobrego kontaktu, a im jest on lepszy, tym wyższy poziom zaufania klienta.  Ten zaś przekłada się na poziom naszej sprzedaży. Trzeba jednak pamiętać, że zaufania nie da się zbudować szybko. Proces ten wymaga systematyczności i cierpliwości.

Budowanie relacji – minimum z minimum…

    * Przepraszam i dziękuję, ja tych słów… używam!

Wbrew pozorom, te magiczne słowa również w budowaniu relacji z klientem, czyli w warunkach organizacyjnych, mają ogromne znaczenie. Ważna jest umiejętność przyznania się, że wina za niepowodzenie leży po naszej, a nie po klienta stronie, nawet jeśli nie jest to aż tak jednoznaczne. Klient może mieć problem na przykład z obsługą naszego sklepu, lecz to nasza wina, że został on skonstruowany w zbyt mało czytelny sposób. Podziękowania są równie ważne. Szczególnie za poświęcony czas, nawet w przypadku odpowiedzi odmownej na poruszaną sprawę.

    * Pozytywne emocje, czyli uśmiech, proszę!

Uśmiech jest zaproszeniem do szczęścia. Zdaniem Szekspira, „Łatwiej jest dostać to, czego pragniemy za pomocą tak prostej rzeczy jak uśmiech, niż czubka miecza.” Nie powinno go zatem zabraknąć także w relacji z klientem, tym bardziej, że uśmiech jest elementem mowy niewerbalnej, której przekaz bywa znacznie bardziej wiarygodny niż słowa. Szczególnie jeśli trafimy na klienta, który ma problem z zaufaniem.

    * Badanie potrzeb i indywidualne podejście

Zanim zaoferujemy produkt klientowi, warto sprawdzić jego faktyczne potrzeby, by zaprezentować mu to, czego naprawdę potrzebuje. Pokażemy w ten sposób, że nie chcemy go wykorzystać, a także szanujemy jego czas. Oczywiście, czasami trzeba wzbudzić potrzebę, lecz nie można tego robić nachalnie. Wystarczy subtelnie zaprezentować klientowi jego potencjalne potrzeby, a następnie zaoferować możliwość ich szybkiego zaspokojenia, ale bez użycia słów, takich jak „cennik”, czy „oferta”.

Równie ważne są relacje nieformalne, ukazujące ludzką twarz pracownika. Wtrącenia na luźniejsze tematy nie tylko nie świadczą o braku profesjonalizmu, ale też pokazują klientowi, że jesteśmy w stanie poświęcić mu więcej czasu, niż wymaga tego relacja handlowa.

    * Elastyczność to podstawa

Każda firma ma swój zakres działania, także oferowane produkty, czy usługi mieszczą się w pewnych ramach. Warto je jednak czasami naruszyć, jeśli efektem ma być zadowolenie klienta. Można na przykład, w razie potrzeby, przedłużyć ofertę lub, w miarę możliwości, dopasować ją do aktualnych potrzeb. Elastyczność jest ważna także w kwestii form kontaktu. Nie każdy ma czas na telefon w godzinach pracy, trzeba zatem zaoferować też kontakt

mailowy (z gwarancją odpowiedzi na zgłoszony problem) czy wideokonferencję. Możliwości jest wiele.

    * Relacje potransakcyjne 

Każdy klient powinien wiedzieć, że jest dla nas wyjątkowy, dlatego warto utrzymać z nim kontakt już po transakcji.  Musi wiedzieć, że w razie potrzeby, zawsze służymy mu pomocą. Warto też zapytać, czy produkt spełnił jego oczekiwania, nie sprawił żadnych problemów, a także poprosić o informacje zwrotne, co jeszcze można w nim poprawić.

… i ponad minimum

Na odpowiednie relacje z klientem kładzie obecnie nacisk każda firma. Indywidualne podejście to nic wyjątkowego, lecz absolutne minimum. Jeśli naprawdę chcesz się wyróżnić i dłużej pozostać w pamięci klienta, podaruj mu coś wyjątkowego. Zaproś go na rozmowę i podaruj szklankę wyjątkowej wody, wzbogaconej siłą szlachetnych kamieni: https://vitajuwel.pl/product/karafka-era-wellness/.

Share this post
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart

Brak produktów w koszyku.